همه چیز در مورد موبایل

ساخت وبلاگ

واحد خبر mobile.ir :  شرکت ایسوس در طی مراسمی در هتل پارسیان آزادی تهران ضمن اعلام حضور رسمی خود در بازار موبایل ایران، گوشی‌های جدید خانواده ZenFone برای عرضه به بازار داخلی را معرفی کرد. این مراسم با حضور جمعی از اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها در تاریخ ششم اسفند ماه سال 1394 به میزبانی تیم توسعه و تجارت کمپانی ایسوس، مجید کشاورز مدیر روابط عمومی و بازاریابی دیجیتال ایسوس در ایران و کاوه هاشم نیا مدیر توسعه بازار برند ایسوس در ایران صورت پذیرفت و در طی آن محصولات جدید سری ZenFone معرفی و رونمایی شدند. 

اسمارت‌فون‌های جدید ایسوس برای بازارهای داخلی به گفته مدیر توسعه بازار این برند در ایران از طریق کانال موبایل شرکت "ویستا پخش رایانه" ارائه شده و بخش خدمات و سرویس آنها نیز توسط شرکت "حامی" صورت می‌پذیرد.

Asus ZenFones in Iran - زنفون های ایسوس در ایران

به گفته این مدیر ایسوس این محصولات در بازه قیمتی 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان قرار داشته و در شرایط فعلی با توجه به عوامل تعیین‌کننده بازار امکان تغییر و کاهش قیمت در بازه‌های زمانی مختلف ماهانه، هفتگی و یا حتی روزانه نیز برای آنها وجود دارد.

Asus ZenFones in Iran - زنفون های ایسوس در ایران

محصولات رونمایی شده در این نوبت در یک نگاه شامل چهار اسمارت‌فون به نام‌های ZenFone 2 Deluxe ،ZenFone 2 Laser ،ZenFone Selfie و ZenFone Zoom‌ می‌شوند که هریک با برجسته کردن چند ویژگی مهم،‌ کاربران خاصی را هدف قرار داده‌اند. هر چهار گوشی این سری با اندروید 5 لالی‌پاپ ارائه شده و ساختار منویی آنها نیز براساس لانچر اختصاصی ایسوس موسوم به ZenUI شکل گرفته است.

Asus ZenFone Zoom ZX551ML

زن‌فون زوم که ایسوس از آن با عنوان باریک‌ترین گوشی هوشمند دنیا مجهز به دوربین دارای 3 برابر زوم اپتیکال یاد می‌کند در دسامبر 2015 با ایجاد تغییراتی در مدل اولیه (ZX550) در بازارهای جهانی عرضه شد و اینک تقریبا بلافاصله در بازارهای داخلی نیز در دسترس قرار می‌گیرد.

Asus ZenFone Zoom - ایسوس زنفون زوم

مهم‌ترین و کلیدی‌ترین قابلیت این گوشی به دوربین متفاوت آن در بخش پشتی تعلق دارد که برخلاف تقریبا تمامی دوربین‌های موبایلی به ویژگی زوم اپتیکال مجهز شده است. این دوربین که تا 3 برابر زوم اپتیکال را ارائه می‌کند منجر به افزایش بیش از اندازه سایز گوشی نشده و با حداکثر ضخامت بدنه 12 میلیمتری و ضخامت قاب 5 میلیمتری، به گفته شرکت سازنده باریک‌ترین اسمارت‌فون دارای 3 برابر زوم اپتیکال بوده و در زمینه طراحی با ضخامت به نسبت اندک و کاور چرم طبیعی در بخش پشتی، جایزه Good Design Award 2015 را نیز به خود اختصاص داده است.

Asus ZenFone Zoom - ایسوس زنفون زوم

از جمله دیگر موارد قابل اشاره در دوربین 13 مگاپیکسلی ZenFone Zoom باید به گشودگی دیافراگم متغیر f/2.7 تا f/4.8 و فاصله کانونی 28-84‌ میلیمتری اشاره کرد که این آخری به روشنی به 3 برابر زوم اپتیکال در این دوربین اشاره دارد. لنز این دوربین از 10 المان مختلف ساخت شرکت معتبر ژاپنی Hoya تشکیل شده و برای به حداقل رساندن ضخامت بدنه از سیستم پریسکوپی در ساخت آن بهره گرفته شده است.

Asus ZenFone Zoom - ایسوس زنفون زوم

اتوفوکوس لیزری یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته دوربین حاضر در ZenFone Zoom است که با افزایش سرعت فوکوس به 0.03 ثانیه برتری مشخصی را در اختیار این مجموعه برای برداشت تصاویر سریع و سوژه‌های متحرک قرار می‌دهد. سنسور SmartFSI پاناسونیک، لرزه‌گیر اپتیکال دست و فلش دوگانه با توناژ رنگی متفاوت دیگر ویژگی‌های قابل اشاره در مورد این دوربین را تشکیل می‌دهند. در طراحی این مدل از دو دکمه شاتر جداگانه برای عکاسی و فیلم‌برداری استفاده شده و طبق انتظار از دکمه دوگانه تغییر صدا نیز برای ورود و خروج به زوم می‌توان استفاده کرد. دوربین دوم این مدل از وضوح 5 مگاپیکسل با امکان برداشت سلفی پانوراما بهره می‌برد.

Asus ZenFone 2 Laser - ایسوس زنفون 2 لیزر

فارغ از دوربین، ZenFone Zoom دارای صفحه‌نمایش 5.5 اینچی فول اچ‌دی با فناوری ساخت IPS و پوشش محافظ Gorilla Glass 4 است و پردازش در آن نیز با پروسسور Intel Atom Z3580 با 4 هسته 2.3 گیگاهرتزی 64 بیتی با ساختار 22 نانومتری و گرافیک PowerVR G6430 انجام می‌شود. حافظه رم دستگاه 4 گیگابایت بوده و نسخه انتخاب شده برای بازارهای داخلی از 64 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. (این گوشی در مناطق دیگر با حافظه‌های داخلی 32 و 128 گیگابایتی نیز توزیع می‌شود.) اسلات حافظه microSD این گوشی امکان ارتقا حافظه تا 128 گیگابایت دیگر را فراهم می‌کند.

Asus ZenFone Zoom ZX551ML به صورت تک سیم‌کارته با پشتیبانی از شبکه 4G LTE‌ تا سرعت 250Mbps و با باتری داخلی 3000mAh مجهز به شارژ سریع موسوم به BoostMaster (ارتقا شارژ در 39 دقیقه به 60 درصد) در دو رنگ سفید و مشکی به بازارهای داخلی عرضه شده است.

ZenFone 2 Deluxe ZE551ML

طراحی متفاوت این گوشی در بخش پشتی و کاور باتری اصلی‌ترین عامل جذابیت آن به حساب می‌آید که در نام دستگاه نیز منعکس شده است. در کاور بخش پشتی این مدل از بافت‌های چند وجهی متشکل از 500 طرح چند ضلعی که به گفته شرکت سازنده به صورت دستی طراحی شده‌اند استفاده شده که جلوه متفاوت و زیبایی را به این مدل می‌بخشد.

Asus ZenFone 2 Deluxe - ایسوس زنفون 2 دلوکس

ZenFone 2 Deluxe دارای صفحه‌نمایش 5.5 اینچی فول اچ‌دی با فناوری ساخت IPS و پوشش Gorilla Glass 3 است که از آن در برابر ضربات و صدمات فیزیکی محافظت می‌کند. این گوشی که با انحنای بخش پشتی به راحتی در دست جای می‌گیرد دارای ضخامت حداکثر 10.9 میلیمتری است که در نازک‌ترین قسمت به 3.9 میلیمتر نیز کاهش پیدا می‌کند.

Asus ZenFone 2 Deluxe - ایسوس زنفون 2 دلوکس

ZenFone 2 Deluxe در بخش پردازشی از پروسسور Intel Atom Z3580 با 4 پردازنده 64 بیتی 2.3 گیگاهرتزی بهره می‌برد و 4 گیگابایت رم همراه با گرافیک PowerVR G6430‌ در آن حضور دارند. حافظه داخلی این مدل نیز در نسخه توزیع‌شده در بازارهای داخلی در حال حاضر 64 گیگابایت است هرچند این مدل با دو ظرفیت 128 و 256 گیگابایت نیز ارائه شده است. اسلات حافظه microSD همراه این گوشی امکان ارتقا حافظه داخلی تا 128 گیگابایت دیگر را نیز ارائه می‌کند.

ZenFone 2 Deluxe نیز با دوربینی 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 ارائه می‌شود و برخلاف مدل Zoom در آن از لرزه‌گیر اپتیکال دست استفاده نشده است اما مجموعه فلش‌های LED با توناژهای رنگی متفاوت در این مدل نیز به چشم می‌خورد. حداکثر وضوح فیلم‌برداری این دوربین 1080p با 30 فریم در ثانیه بوده و دوربین دوم آن نیز 5 مگاپیکسل وضوح دارد. ایسوس در توصیف دوربین این مدل به فناوری‌هایی نظیر تجمیع پیکسل‌های چهارگانه مجاور یکدیگر برای بهبود عملکرد در نور کم و تثبیت‌کننده تصویر دیجیتال (DIS) اشاره کرده است. در این دوربین تنظیمات دستی و Manual در اختیار کاربران قرار دارد.

Asus ZenFone 2 Deluxe - ایسوس زنفون 2 دلوکس

ZenFone 2 Deluxe به صورت دو سیم‌کارته با پشتیبانی از 4G LTE (تا سرعت 150Mbps) و وای‌فای پر سرعت 11.ac همراه با باتری با ظرفیت 3000mAh مجهز به شارژ سریع (39 دقیقه، 60 درصد) در دو رنگ سفید و بنفش به بازارهای داخلی ایران ارائه شده است.

Asus ZenFone Selfie ZD551KL

مدل ZenFone Selfie که پیش از سایر مدل‌های معرفی شده در این نوبت در بازارهای جهانی حضور یافته است همانطور که از نام آن می‌توان حدس زد تمرکز کاملی بر قابلیت برداشت تصاویر سلفی با کمک دوربین دوم بالای صفحه‌نمایش دارد. دوربین سلفی این مدل همانند دوربین اصلی آن یک نمونه 13 مگاپیکسلی دارای فوکوس خودکار است که در کنار خود دو فلش LED با توناژ رنگی متفاوت را می‌بیند. گشودگی دیافراگم این دوربین f/2.2 و میدان دید مورد پوشش در آن به 88 درجه می‌رسد. در این دوربین از حالت Selfi Panorama پشتیبانی می‌شود که در طی آن با حرکت دوربین می‌توان محدوده بیشتری را تا 140 درجه در قاب تصویر جای داد.

Asus ZenFone Selfie - ایسوس زنفون سلفی

دوربین اصلی این گوشی در بخش پشتی همچنان 13 مگاپیکسلی ست و دو فلش Dual Tune در کنار آن حضور دارند. دیافراگم این دوربین اندکی گشودتر و برابر f/2.0 بوده و اتوفوکوس لیزری 0.03 ثانیه‌ای نیز برای آن در نظر گرفته شده است. با تکیه بر این قابلیت و عملکرد ماکروی این دوربین می‌توان تا فاصله 6 سانتی‌متری به سوژه‌ها، برای عکاسی نزدیک شد.

Asus ZenFone Selfie - ایسوس زنفون سلفی

ZenFone Selfie دارای یک صفحه‌نمایش 5.5 اینچی فول اچ‌دی IPS با پوشش ضد اثر انگشت و شیشه محافظ Gorilla Glass 4 است. چیپ‌ست پردازشی حاضر در این مدل از نوع Qualcomm MSM8939 Snapdragon 615 دارای 8 هسته 64 بیتی ARM A53 و گرافیک Adreno 405 بوده و 3 گیگابایت رم به فرم DDR3L در آن به چشم می‌خورد. حافظه داخلی نسخه توزیع شده در بازار ایران 32 گیگابایت است که با کمک اسلات حافظه microSD تا 128 گیگابایت دیگر امکان ارتقا دارد. وای‌فای ac، ارائه شدن با دو سیم‌کارت با پشتیبانی از 4G و باتری با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت سایر موارد قابل ذکر در مورد این گوشی را تشکیل می‌دهند.

ZenFone 2 Laser ZE550KL

زن‌فون 2 لیزر که همانند زن‌فون سلفی از حضور آن در بازارهای جهانی مدت زمان بیشتری نسبت به دو مدل دیگر می‌گذرد در رده میانی محصولات ایسوس قرار گرفته و با صفحه‌نمایش 5.5 اینچی 720p در کلاس رقایتی جداگانه‌ای نسبت به سایرین جای دارد.

Asus ZenFone 2 Laser - ایسوس زنفون 2 لیزر

مهم‌ترین قابلیت این مدل پشتیبانی آن از اتوفوکوس لیزری در دوربین 13 مگاپیکسلی بخش پشتی آن است که در این کلاس قیمتی و در بین سایر برندها امکان کمیابی به حساب می‌آید. دوربین 13 مگاپیکسلی این اسمارت‌فون با تکیه بر اتوفوکوس لیزری قادر به تمرکز روی سوژه در زمان 0.03 ثانیه خواهد بود و دو فلش Dual Tune نیز در کنار آن حضور دارند. دیافراگم این دوربین گشودگی f/2.0 را ارائه می‌کند و در فیلم‌برداری نیز به وضوح 1080p با 30 فریم در ثانیه دست می‌یابد. دوربین دوم ZenFone 2 laser یک نمونه 5 مگاپیکسلی است که همانند مدل Selfie از فوکوس خودکار بهره می‌برد. این ویژگی کمیاب در میان دوربین‌های دوم امکان برداشت سلفی‌های با کیفیت‌تر را فراهم می‌کند.

صفحه‌نمایش 5.5 اینچی زن‌فون 2 لیزر با برخورداری از رزولوشن 1280×720 پیکسل به فشردگی 267 پیکسل در هر اینچ دست پیدا می‌کند. این صفحه‌نمایش با پوشش Gorilla Glass 4‌ محافظت می‌شود که در این مورد نیز برتری محسوسی به دیگر نمونه‌های حاضر در این کلاس خواهد داشت.

Asus ZenFone 2 Laser - ایسوس زنفون 2 لیزر

بخش پردازشی ZenFone 2 Laser براساس چیپ‌ست Qualocomm Snapdragon 410 حاوی چهار هسته 64 بیتی ARM A53 شکل گرفته و در بخش گرافیکی نیز به قطعه Adreno 306 بر می‌خوریم. حافظه RAM این مدل 2 گیگابایت بوده و 16 گیگابایت حافظه داخلی در آن حضور دارد که با کمک اسلات حافظه microSD تا 128 گیگابایت دیگر امکان ارتقا را ارائه می‌کند.

از دیگر مشخصات این گوشی باید به حضور دو سیم‌کارت، پشتیانی از اتصال LTE تا سرعت 150Mbps و باتری 3000mAh اشاره کرد.

- - , .

همه چیز در مورد موبایل...
ما را در سایت همه چیز در مورد موبایل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان mbile بازدید : 176 تاريخ : يکشنبه 9 اسفند 1394 ساعت: 0:34

واحد خبر mobile.ir : وقتی صحبت از پردازنده‌های موبایل به میان می‌آید، شرکت سامسونگ نسبت به بیشتر سازندگان اسمارت‌فون برتری ویژه‌ای دارد. برگ برنده سامسونگ، خودکفایی آن در تولید چیپ‌ست‌های به کار رفته در دیوایس‌های تولیدی این شرکت است؛ در حالی که اکثر رقبا برای تأمین تراشه‌های مورد نیاز خود به شرکت‌هایی مثل کوالکام یا مدیاتک وابسته‌اند، سامسونگ خود پا به عرصه فناوری‌های نیمه‌رسانا گذاشته و مدتی است خط تولید چیپ‌ست‌های Exynos را راه‌اندازی نموده است. لذا در صورت بروز هرگونه اشکال در تولید چیپ‌ست‌های دیگر شرکت‌ها، سامسونگ به راحتی و بدون نگرانی می‌تواند از گزینه‌های خود استفاده کند. درست مانند اتفاقی که سال گذشته رخ داد و پس از جنجال بسیار پیرامون داغ کردن بیش از حد اسنپ‌دراگون 810 محصول کوالکام، سامسونگ این تراشه را کنار گذاشت و Galaxy S6 را با تراشه Exynos 7420 روانه بازار نمود.

در ادامه تلاش‌های سامسونگ برای گسترش صنعت نیمه‌رسانای خود، این کمپانی کره‌ای در روز چهارشنبه 17 فوریه 2016 (28 بهمن 1394) از تولید تراشه‌ای جدید خبر داد. این تراشه Exynos 7 Octa 7870 نام گرفته و جدیدترین عضو خانواده Exynos 7 Octa محسوب می‌شود. این چیپ‌ست با استفاده از فناوری پیشرفته 14 نانومتری FinFET تولید شده و به گفته سامسونگ قرار است در ساخت اسمارت‌فون‌های میان‌رده به کار گرفته شود.

بن ک. هور (Ben K. Hur)، معاون بازاریابی بخش System LSI در شرکت سامسونگ، با اشاره به بهبود عملکرد و کم‌مصرف بودن Exynos 7 Octa 7870، ابراز امیدواری کرد که دیوایس‌های میان‌رده بسیاری در آینده نزدیک به این تراشه جدید مجهز شوند. وی در ادامه افزود: «مشتریان عملکردی ارتقا یافته را تجربه خواهند کرد، چرا که این برای نخستین بار است که پردازنده‌ای با معماری پیشرفته 14 نانومتری برای به کارگیری در این نوع دیوایس‌های هوشمند موبایلی [میان‌رده]، ساخته می‌شود.»

سامسونگ مدعی است که مصرف انرژی Exynos 7870، در مقایسه با چیپ‌ست‌های هم سطحی که با معماری 28 نانومتری High-K Metal Gate ساخته شده‌اند، بیش از 30 درصد پایین‌تر است. این تراشه مشتمل بر 8 هسته پردازشی منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex A53 بوده که روی فرکانس 1.6 گیگاهرتز کلاک شده‌اند. Exynos 7870 با بهره‌گیری از مودم LTE از نوع Cat.6 2CA از سرعت دانلود 300 مگابیت در ثانیه برخوردار است. این پردازنده جدید به قابلیت تجمیع اپراتورهای شبکه (carrier aggregation) بر بستر FDD-TDD نیز مجهز گشته که منجر به انعطاف بیشتر در شبکه می‌شود.

Samsung Exynos 7 Octa 7870

در رابطه با قابلیت‌های چندرسانه‌ای Exynos 7870 باید گفت که این پردازنده از پخش ویدئو با وضوح 1080p و سرعت 60 فریم در ثانیه و صفحه نمایش‌هایی با رزولوشن 1920×1200 پیکسل پشتیبانی می‌کند. ISP -- یا پردازنده سیگنال تصویری -- تعبیه شده در تراشه جدید سامسونگ، وضوحی تا سقف 16 مگاپیکسل برای هر دو دوربین اصلی و ثانویه (و یا 8 مگاپیکسل در حالت دو دوربینه) را پشتیبانی می‌کند. هم‌چنین، این تراشه با بهره‌مندی از راه‌حل GNSS (سامانه ماهواره‌ای ناوبری جهانی) امکان برخورداری سریع از ویژگی TTFF (زمان تثبیت اولیه) را نیز فراهم می‌نماید که باعث می‌شود مکان‌یابی با دقت و سرعت بیشتری انجام گردد.

چندی پیش رسانه‌ها از تصمیم سامسونگ برای عرضه نسخه جدید گوشی Galaxy J7 -- که Galaxy J7 (2016) نامیده می‌شود -- خبر داده بودند. برخی شایعات حاکی از آن‌اند که اسمارت‌فون J7 (2016) اولین دیوایسی خواهد بود که به تراشه Exynos 7870 مجهز می‌شود. البته سامسونگ هنوز زمان دقیقی را برای عرضه این گوشی تعیین نکرده است. در این میان با توجه به آنکه گوشی‌های J5 و J7 در ماه ژوئن سال 2015 وارد بازار شدند، عرضه J7 (2016) تا دو سه ماه آینده کمی بعید به نظر می‌رسد، مگر اینکه کمپانی سامسونگ قصد داشته باشد تا در چرخه عرضه محصولاتش تغییری اساسی اعمال کند.

در پایان شایان ذکر است که به گفته اتاق خبری سامسونگ، چیپ‌ست Exynos 7 Octa 7870 در سه ماهه نخست سال 2016 به تولید انبوه خواهد رسید.

- - , .

همه چیز در مورد موبایل...
ما را در سایت همه چیز در مورد موبایل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان mbile بازدید : 151 تاريخ : شنبه 8 اسفند 1394 ساعت: 14:47

واحد خبر mobile.ir : شرکت تولیدکننده گوشی‌های موبایل ZTE روز سه شنبه 6 بهمن 1394 در طی مراسمی در هتل اسپیناس تهران به صورت رسمی از همکاری خود با شرکت یاس پرده برداشت. در این مراسم که با حضور مدیران بلندپایه هر دو شرکت ZTE و یاس و جمعی از خبرنگاران رسانه‌های آنلاین و نوشتاری برگزار شد جزئیات این همکاری، ‌چگونگی ورود گوشی‌های ZTE به بازار ایران و جزئیات متعدد دیگری مورد بررسی قرار گرفتند.

در ابتدای این مراسم شاهین محمدی مدیر ارشد فروش ZTE در ایران تاریخچه مختصری از برند ZTE و جایگاه آن در سطح جهانی و منظقه‌ای ارائه کرد؛ برند ZTE در سال 1985 توسط وزارت هوافضای چین تاسیس شد. ZTE نزدیک به 70 هزار پرسنل در اختیار دارد که از این میزان 20 هزار نفر در داخل کشور چین مشغول به فعالیت هستند. یکی از نقاط تمرکز اصلی این برند محصولات مرتبط با مخابرات است که در سال 2009 از لحاظ تجهیزات پایه‌ای با قرار گرفتن در ردیف 3 برند اصلی جهان تامین‌کننده 20 درصد تجهیرات مخابراتی بوده است. به گفته محمدی ZTE یکی از 5 برند اصلی موبایل چینی و یکی از 10 برند موبایل جهان است.

ZTE in Iran

نخستین حضور ZTE در بازارهای داخلی در سال 2009 با همکاری با شرکت سامتل شکل گرفت و اینک پس از لغو تحریم‌های ایران این برند مجددا در همکاری با شرکت یاس قصد ورود به این بازار و حضوری فعال در این عرصه را دارد. از نگاه این مدیر ارشد ZTE، ایران یکی از 3 بازار پر فروش این برند در خاورمیانه و آفریقا محسوب شده و از این لحاظ از اهمیت بالایی همراه خواهد بود.

کانتری منیجر (مدیر کشوری) ZTE، آقای ژولیانگ سخنران بعدی این جلسه بودند که در ابتدای سخنان خود به محصول کلیدی جدید این برند موسوم به Blade V6 اشاره کرده و با برشمردن برخی مشخصات مهم این اسمارت‌فون اندرویدی از جمله ضخامت 6.8 میلیمتری، دوربین 13 مگاپیکسلی در بخش پشتی و دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی از تمایل این شرکت برای تبدیل کردن این گوشی به محصول برتر بازار سخن گفت. به گفته ژولیانگ، Blade V6 توسط تیم آمریکایی این برند طراحی شده و در طی 6 ماه گذشته در بازار آمریکا با فروش مناسبی روبرو بوده است. ژولیانگ تصمیمات ZTE برای رسیدن به هدف‌های فروش این شرکت را تمرکز بر بحث تبلیغات و مارکتینگ، افزایش فعالیت‌های PR و تبلیغاتی تلویزیونی برشمرد و ضمن معرفی شرکت یاس به عنوان شریک تجاری جدید ZTE‌ در ایران نسبت به دستیابی به اهداف اشاره شده ZTE در کنار شرکت یاس ابراز امیدواری کرد.

ZTE in Iran

ژولیانگ ضمن اشاره به ارتقا قریب‌الوقوع بازار ایران به دلیل رفع تحریم‌ها از دیدار رئیس‌جمهور چین از ایران به عنوان اولین رئیس دولت یک کشور خارجی دیدارکننده از ایران پس از رفع تحریم‌ها به عنوان نشانه‌ مهمی از اهمیت بازار ایران برای کشور چین یاد کرد. ژولیانگ در پایان سخنان خود بازار ایران را کاملا رو به رشد توصیف کرده و آرزوی خود را مشاهده موبایل ZTE در سرتاسر ایران عنوان کرد.

سخنران بعدی این جلسه خبری، محمد ریش‌پور مدیر فروش و قائم‌مقام شرکت یاس بود که در ابتدای سخنان خود توضیحاتی را در مورد فعالیت‌های شرکت یاس ارائه کرد. از نگاه ریش‌پور، شرکت یاس با سابقه 12 سال فعالیت در ایران همواره بر واردات و حضور کالا به صورت کاملا قانونی متمرکز شده و با ارائه خدمات شایسته، رسیدگی به شکایات و سرلوحه قرار دادن رضایتمندی مشتریان موفق به کسب استانداردهای ایزو 9001، 10001 و 10004 از موسسه DQS شده است. به گفته این مدیر شرکت یاس، درخواست برند ZTE برای همکاری با این شرکت نزدیک به 3 ماه پیش اعلام وصول گردیده و پس از برگزاری جلسات مختلف در مباحث فروش، تبلیغات و خدمات و حصول توافق نهایی، در نهایت محصولاتی برای ارائه به بازار ایران براساس فضای خالی درون بازار از سبد کالای گسترده ZTE‌ انتخاب شدند. این مدیر شرکت یاس ضمن اشاره به طیف وسیع کالای موبایل وارده شده به بازار از مبادی غیر قانونی،‌ مبحث رجیستر شدن گوشی‌های موبایل را راه‌حلی برای ایجاد یکنواختی در بازار عنوان کرد.

ZTE in Iran

محمود صفار مدیرعامل شرکت یاس آخرین سخنران این جلسه بود که از شرکت یاس به عنوان قدیمی‌ترین شرکت در این رده با حضور مستمر در بازار یاد کرد. صفار در ابتدای سخنان خود هزینه‌های بالای واردات را به عنوان یکی از مشکلات اصلی پیش روی شرکت برشمرد. از دیدگاه صفار با وجودی که تعرفه واردات در ابتدا 7 درصد عنوان می‌شود اما در نهایت این رقم به نزدیک به 34 درصد افزایش پیدا می‌کند که از جمله این هزینه‌ها باید به تعرفه واردات کالا به کشور، تعرفه ثبت سفارش و هزینه‌های بانکی، هزینه ترخیص از ورودی‌های کشور و در نهایت 9 درصد مالیات ارزش افزوده اشاره کرد. این هزینه‌ها از نگاه مدیرعامل شرکت یاس به ایجاد تفاوت‌ قیمت مشهود نسبت به کالای غیر قانونی منجر خواهد شد. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح موضوع در کمیسیون ماده 1 و تشکیل انجمنی در اتاق بازرگانی، ابزار امیدواری کرد که در آینده موانع اشاره شده برطرف شود.

ZTE in Iran

محمود صفار با اشاره به همکاری شرکت یاس با برند ZTE از تمایل مجموعه مطبوع خود برای ورود کالا با قیمتی بسیار رقابتی به بازار سخن گفت و مجموعه یاس را نماینده‌ای در طرف مصرف کننده داخلی برای انجام چانه‌زنی‌های مستمر با شرکت مادر معرفی کرد. مدیرعامل شرکت یاس در مورد خدمات پس از فروش کالای ZTE به شرایط تعیین شده از سوی سازمان حمایت از مصرف کننده اشاره کرد و دوره پوشش این خدمات را 18 ماه عنوان کرد. کالای ZTE تحت پوشش گارانتی یاس از 1 ماه گارانتی تعویض نیز بهره می‌برند. زمان پاسخگویی به مشکلات کاربران در مجموعه یاس به گفته مدیرعامل این مجموعه از 2 تا 24 ساعت است و برای تداوم این روند مکانیزم‌های تشویقی و تنبیهی مختلفی در نظر گرفته شده است. صفار همچنین شرکت یاس را تنها شرکت موبایل دارای استانداردهای ایزو 9001، 10001 و 10004 در بازارهای داخلی برشمرد. مدیرعامل یاس در پایان سخنان خود نسبت به اجرایی شدن بحث رجیستری کالای موبایل تا پایان بهمن ماه جاری ابراز امیدواری کرد.

در پایان برنامه، حاضران در جلسه پرسش و پاسخ شرکت کردند.

ZTE in Iran

ژولیانگ مدیر کشوری ZTE در پاسخ به یکی از سوالات خبرنگاران به اختصاص 3 میلیون دلار بودجه تبلیغاتی این شرکت اشاره کرد و ضمن اشاره کردن به تعداد 12 میلیونی کالای موبایل وارد شده به بازار ایران طبق آمار GFK، پیش‌بینی کرد که این ظرفیت می‌تواند در آینده به 14 تا 15 میلیون عدد نیز افزایش پیدا کند. پیش‌بینی ZTE در جهت سهم بازار این برند در ایران از نگاه این مدیر ZTE در ابتدا 1 درصد است که امید آن می‌رود که در آینده به 2 درصد نیز افزایش پیدا کند.

ژولیانگ در پاسخ به سوالی دیگر به بحث باندل گوشی موبایل با اپراتور ایرانسل اشاره کرد که به گفته این مدیر ZTE این فرایند تا نوروز امسال با گارانتی و پشتیبانی یاس صورت می‌گیرد.

بحث برند شاپ‌ها یا فروشگاه‌های اصلی شرکت یکی دیگر از سوالات حضار بود که مدیران ZTE‌ در پاسخ به آن به 2 برند شاپ فعلی حاضر در بازار موبایل ایران و علاءالدین در تهران و 1 فروشگاه در بازار رشت اشاره کرده و نسبت به راه‌آندازی دیگر فروشگاه‌های برند در مراکز اصلی استان‌ها ابراز امیدواری کردند.

محصولات فعلی ارائه شده توسط شرکت یاس از سبد تولیدات ZTE شامل مدل‌های ساده (فیچر فون) ZTE R528 ،ZTE S519 وZTE R621J و اسمارت‌فون‌های ZTE Blade C310 ،ZTE Blade A452 ،ZTE Blade L2 ،ZTE Blade L3 و در نهایت گوشی ZTE Blade V6 می‌شود که همگی رده پایین و میانی بازار را هدف گرفته‌اند.

ZTE in Iran

ZTE in Iran

ZTE in Iran

ZTE in Iran

- - , .

همه چیز در مورد موبایل...
ما را در سایت همه چیز در مورد موبایل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان mbile بازدید : 192 تاريخ : شنبه 17 بهمن 1394 ساعت: 15:53

واحد خبر mobile.ir : گوشی‌های موبایل از جمله مهم‌ترین نوآوری‌های عصر حاضر محسوب می‌شوند. این دستگاه‌ها دسترسی به اکثر جنبه‌های زندگی دیجیتال را در همه جا برای ما فراهم می‌کنند و ما نیز به تکنولوژی پیچیده آنها اعتماد می‌کنیم. با این وجود پاشنه آشیل گوشی‌های موبایل ظرفیت محدود باتری‌ها با توجه به کوچک شدن ابعاد آنها بوده که عمدتا نتوانسته موجبات رضایت کاربران را فراهم نماید. اما به‌تازگی خبری شنیده شده که ممکن است در آینده نزدیک گره از این مشکل باز کند.

اخیرا یک کمپانی انگلیسی به نام Intelligent Energy -- که گمان می‌رود همکاری نزدیکی با اپل داشته باشد -- موفق به طراحی یک سیستم سلول سوختی هیدروژنی برای آیفون 6 شده و مدعی است که گوشی با این سلول می‌تواند یک هفته، بدون نیاز به شارژ مجدد، کار کند.

به گزارش Telegraph، شرکت Intelligent Energy یک دستگاه آیفون 6 را به صورت نمونه آزمایشی طراحی کرده که در کنار یک باتری قابل شارژ، از یک سلول سوختی هیدروژنی -- که به نام خود شرکت ثبت اختراع شده -- نیز بهره می‌برد. گفتنی است سلول‌های سوختی هیدروژنی با ترکیب کردن هیدروژن و اکسیژن انرژی تولید می‌کنند و درنتیجه ماده‌ای که در این فرآیند گسیل می‌شود، آب است؛ از این رو تنها تفاوت ظاهری این نمونه آزمایشی با آیفون 6، این است که در پشت دستگاه دریچه‌های ریزی قرار داده شده تا از میان آن مقدار نامحسوسی بخار آب خارج شود.

سازوکار این سلول‌ها بدین شکل است که ابتدا سلول‌های سوختی، هیدروژن را برای قطب منفی مهیا کرده و تعدادی الکترون آزاد می‌شود. سپس این الکترون‌ها به سمت قطب مثبت حرکت می‌کنند و در نتیجه این فرآیند الکتریسیته تولید می‌گردد. به علاوه پس از آزاد شدن الکترون‌ها، هیدروژن به یون هیدروژن تبدیل شده، به سمت کاتد مثبت حرکت کرده، با اکسیژن موجود در هوا واکنش داده و در نهایت آب تشکیل می‌شود.

Fuel Cell

ساختار یک باتری سوختی

هیدروژن ساده‌ترین و رایج‌ترین مولکول شناخته‌شده است و به همین دلیل تقریبا در هر ماده‌ای، مثل آب و هیدروکربن‌ها، یافت می‌شود. هم‌چنین در زیست‌توده (Biomass) -- منبع تجدید پذیر انرژی که از مواد زیستی به دست می‌آید و تمام گیاهان و حیوانات را شامل می‌شود -- نیز مقادیری از هیدروژن وجود دارد.

شرکت Intelligent Energy تا کنون بیش از دوهزار گواهی اختراع را در حوزه سلول‌های سوختی به ثبت رسانده و از آنها برای تولید باتری‌های مختلف برای خودرو و شارژر قابل‌حملی به نام Upp استفاده نموده است. Upp یک سلول سوختی هیدروژنی کوچک است که می‌تواند تمام دستگاه‌های سازگار با USB، از جمله اسمارت‌فون‌ها، تبلت‌ها، کنسول‌های بازی قابل حمل و دوربین‌های دیجیتال را شارژ کند.

سلول به کار رفته در نمونه آزمایشی آیفون 6 که توسط Intelligent Energy طراحی شده نیز مانند همه سلول‌های سوختی از این دست با گاز هیدروژن شارژ می‌شود. به گفته Telegraph -- که شاهد این نمونه آزمایشی در دفتر اصلی شرکت Intelligent Energy واقع در لافبورو بوده است -- هیدروژن مورد نیاز سلول از طریق جک 3.5 میلی‌متری هدفون تأمین خواهد شد.

Apple iPhone 6 Battery

گوشی‌های هوشمند اپل با باتری‌های لیتیوم-یون به بازار عرضه می‌شوند

در حال حاضر کمپانی Intelligent Energy مشغول کار کردن روی نسخه تجاری این سلول‌های سوختی هیدروژنی است که به شکل کارتریج‌های کوچک یک‌بارمصرف بوده و در کف گوشی جای می‌گیرد و با استفاده از پودر آزادکننده هیدروژن، انرژی تولید می‌کند. گفته می‌شود این کارتریج‌ها انرژی مورد نیاز گوشی را به مدت یک هفته بدون نیاز به شارژ مجدد تأمین کرده و پس از آن دور انداخته شده و با کارتریج جدید تعویض می‌شوند.

قیمت‌گذاری این کارتریج‌ها نیز مسأله‌ای است که از حالا ذهن مسئولین Intelligent Energy را به خود مشغول کرده است. مدیران اجرایی این شرکت معتقدند که اگر این کارتریج قیمت پایینی -- حتی در حد یک فنجان قهوه -- داشته باشد، می‌تواند درآمدی معادل 300 میلیارد پوند در سال را نصیب شرکت نماید.

البته مارک لاسون-استتهام (Mark Lawson-Statham)، مدیر ارشد مالی Intelligent Energy، معتقد است با وجود آنکه تکنولوژی سلول سوختی برای اسمارت‌فون‌ها چند سالی تا تجاری شدن فاصله دارد اما این مسئله وابستگی فراوانی نیز به این مسئله دارد که شرکای Intelligent Energy با چه سرعتی با این تکنولوژی همراه می‌شوند.

همانطور که ذکر شد احتمال همکاری Intelligent Energy با اپل در این پروژه وجود دارد ولی هنری وینند (Henri Winand)، مدیر عامل این شرکت انگلیسی ضمن رد هرگونه شایعه مبنی بر همکاری با اپل می‌گوید: «تا جایی که ما می‌دانیم، این کار هیچ‌گاه در گذشته انجام نشده بود. » وی در ادامه می‌افزاید «ما موفق شدیم سلول سوختی را به قدری نازک طراحی کنیم که بدون ایجاد تغییر در اندازه گوشی در شاسی‌های کنونی [آیفون 6]، در کنار خود باتری دستگاه، قرار می‌گیرد. این یک گام بزرگ محسوب می‌شود چرا که وقتی به سمت یک فناوری جدید پیش می‌روید باید راهی را به مردم نشان دهید که در آن احساس راحتی کنند.» البته کمپانی اپل تاکنون از اظهار نظر در این باره خودداری نموده است.

- - , .

همه چیز در مورد موبایل...
ما را در سایت همه چیز در مورد موبایل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان mbile بازدید : 153 تاريخ : يکشنبه 20 دی 1394 ساعت: 2:12

واحد خبر mobile.ir : شرکت اپل همواره در تلاش بوده است تا ضخامت دستگاه‌های خود را به حداقل برساند. ولی عرضه آیفون 6s و افزایش اندک ضخامت آن نسبت به آیفون 6 موجب شد بسیاری از افراد گمان کنند اپل از تلاش خود در جهت کاهش ضخامت آیفون دست کشیده است. اما به تازگی با انتشار یک پتنت اپل برای جک هدفون باریک‌تر به منظور کاهش ضخامت نسل بعدی آیفون توسط اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا خلاف این امر ثابت شد. اپل در این پتنت -- که به شماره 9,142,925 ثبت شده و درخواست آن در ماه می سال 2011 انجام شده است -- به شرح جک هدفون جدیدی می‌پردازد که می‌تواند در ساخت دستگاه‌های خیلی باریک کاربرد داشته باشد.

اپل در پتنت خود از نوعی متصل کننده جک هدفون موسوم به TRRS (یا tip, ring, ring, sleeve) صحبت کرده است که با داشتن ضخامت کمتر نسبت به جک‌های هدفون استاندارد امروزی می‌تواند جایگزین آن شود. مشابه جک‌های هدفون 3.5 میلی‌متری جک هدفون مد نظر اپل نیز شامل اتصالات خارجی می‌شود که در طول سیم جایگذاری شده است. یکی از شاخه‌های سیم مربوط به انتقال صدای گوشی سمت چپ و دیگری برای گوشی سمت راست و انتقال صدای میکروفن است که با نوارهای عایق از یکدیگر مجزا شده‌اند. یک اتصال زمین نیز در سر جک هدفون قرار خواهد گرفت. اما تفاوت مهم این جک هدفون با جک هدفون‌‌های 3.5 میلی‌متری شکل سطح مقطع آن است که بر خلاف جک‌های هدفون دایره‌ای یک طرف آن تخت و به شکل D در نظر گرفته شده است. طبق پتنت اپل به منظور جلوگیری از ایجاد اشکال در هنگام اتصال جک هدفون می‌توان علاوه بر بهره‌مندی از یک ساختار مستحکم، از یک قسمت انعطاف‌پذیر در قسمت درونی آن استفاده کرد.

Apple US009142925 Patent

با توجه به اطلاعات داده شده در این پتنت قطر قسمت تخت جک هدفون از یک سمت تا سمت دیگر آن 2.0 میلی‌متر است که به میزان قابل توجهی از ضخامت جک‌های هدفون کنونی کمتر است. همچنین استفاده از یک الاستومر (ماده پلیمری با قابلیت لاستیکی) یا یک ماده مشابه در ساختار آن می‌تواند به کاهش آسیب‌دیدگی ناشی از ورود و خروج هدفون کمک کند.

Apple US009142925 Patent

در کناره دستگاه حفره D شکلی به منظور اتصال هدفون تعبیه می‌شود که مشابه جک‌های معمولی است. این سیستم می‌تواند به صورت مکانیکی ، مغناطیسی یا فنری عمل کند. علاوه بر این اپل می‌تواند از هدفون با اتصال به پورت اتصالات سیمی Lightning نیز استفاده کند اما با این کار نمی‌توان به صورت هم‌زمان دستگاه را شارژ کرد.

Apple US009142925 Patent

در مقایسه با سایر اجزا و قسمت‌‌های گوشی‌های تلفن همراه جک‌ هدفون 3.5 میلی‌متری یک قسمت بسیار قدیمی محسوب می‌شود و مدت‌هاست بدون تغییر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالی که قسمت‌هایی مانند دوربین مدام در حال تغییر بوده و تکنولوژی‌‌های مربوط به آن در جهت کوچک‌سازی این بخش پیش‌روی می‌کند.

نمی‌توان به‌کارگیری این نوع جک هدفون را در آیفون پیش‌بینی کرد. اما اگر اپل قصد داشته باشد از ضخامت دستگاه‌‌های نسل آینده خود به میزان قابل توجهی بکاهد خداحافظی با جک‌های هدفون معمول 3.5 میلی‌متری دور از ذهن نیست. هرچند ممکن است این امر به سبب محدود کردن هدفون‌های قابل اتصال به دستگاه موجب ناراحتی کاربران شود اما می‌توان این مشکل را با استفاده از یک مبدل مخصوص به راحتی حل کرد.

پیش از این Oppo نیز برای ساخت گوشی باریک Oppo R5 با ضخامت 4.85 میلی‌متر جک هدفون 3.5 میلی‌متری را حذف کرد.

Oppo R5

تصویر بالا: گوشی Oppo R5

این درحالی است که Vivo با به‌کارگیری خلاقیت خود در طراحی Vivo X5Max توانست بدون حذف جک هدفون استاندارد و جایگاه micro SD ضخامت این گوشی را به 5.08 میلی‌متر برساند.

Vivo X5Max

تصویر بالا: گوشی Vivo R5Max

با توجه به تاکید اپل بر عدم ایجاد تغییرات غیرضروری در مهندسی دستگاه‌ها، در صورت استفاده این شرکت از جک هدفون D شکل هدف مهمی در پس آن خواهد بود که می‌تواند مانند دکمه Home اپل و یا اتصال دهنده Lightning به یکی از طرح‌های موفق این شرکت تبدیل شود.

نام Albert J. Golko و Mathias W. Schmidt به عنوان مخترعین این طرح در پتنت درج شده است.

- - , .

همه چیز در مورد موبایل...
ما را در سایت همه چیز در مورد موبایل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان mbile بازدید : 131 تاريخ : يکشنبه 20 دی 1394 ساعت: 2:12

واحد خبر mobile.ir : در سال گذشته شرکت مایکروسافت گجت پوشیدنی خود که مخصوص ردیابی فعالیت‌های ورزشی طراحی شده بود را با نام Microsoft Band به بازار عرضه کرد. این دستبند اما برخلاف تصور شرکت سازنده، با استقبال خوبی مواجه نشد. به تازگی شرکت مایکروسافت نسل تازه‌ای از گجت پوشیدنی Microsoft Band را با نام Microsoft Band 2 معرفی کرده است که در آن شرکت سازنده سعی کرده ایرادات دستگاه قبلی را تا حد ز یادی در این مدل برطرف سازد.

مانند Band اول Microsoft Band 2 نیز تماما مشکی است و با یک قفل سگکی دور مچ دست بسته می‌شود. اما برخلاف دستگاه اول نمایشگر آن خمیده و دارای ضخامت کمتری است. مهم‌ترین قابلیت‌های این دستگاه مجهز بودن به فشارسنج برای اطلاع از ارتفاع در مواردی همچون هنگام بالا رفتن از پله و نمایشگر AMOLED خمیده ( با رزولوشن 320×128 پیکسل) آن است که با شیشه مقاوم Gorilla Glass 3 محافظت می‌شود. بنا به ادعای مایکروسافت کار کردن با این صفحه‌نمایش با انگشتان عرق کرده راحت‌تر شده است. شیشه محافظ جدید این قسمت همچنین به احتمال فراوان یکی از مشکلات اصلی نسل اول Band یعنی خراشیده شدن صفحه‌نمایش را نیز برطرف خواهد ساخت. بند این دستگاه نیز از ماده‌ای به نام TPSiV (thermal plastic elastomer silicone vulcanate) ساخته شده است.

Microsoft Band 2 - مایکروسافت بند 2

یکی دیگر از تفاوت‌های Microsoft Band 2 در مقایسه با مدل قبلی مکان قرارگیری باتری آن است که به قسمت بسته شدن بند منتقل شده است. به گفته منابع مختلف این تغییر به نرمی و راحتی بند دستگاه در هنگام استفاده می‌افزاید.

Microsoft Band 2 - مایکروسافت بند 2

اما زمان دوام شارژ باتری این گجت مایکروسافت تغییری نداشته است و در کمتر از 1.5 ساعت شارژ آن تکمیل شده و تا 48 ساعت دوام می‌آورد. البته در هنگام استفاده از GPS این زمان به میزان چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند.

Microsoft Band 2 - مایکروسافت بند 2

مهم‌ترین خصوصیت مدل جدید این دستگاه پوشیدنی مجهز بودن آن به سنسورهای متعدد است که تعداد آن‌ها در Band 2 به 11 رسیده است. سنسور جدید افزوده شده به این مدل نسبت به نسل قبلی، بارومتر یا فشار سنج است و سایر موارد از جمله سنسور ضربان قلب اپتیکال، GPS، سنسور UV برای اندازه‌گیری و نمایش اشعه خطرناک فرابنفش، شتاب‌سنج 3 محور، ژیرومتر، سنسور دمای پوست، سنسور GSR (Galvanic Skin Response) و ... پیش از این در نسخه اول Band نیز حضور داشتند و در زمان‌‌های مختلف هنگام انجام فعالیت‌های روزانه و یا خواب و استراحت اطلاعات مختلف را جمع‌ آوری می‌کنند.

Microsoft Band 2 - مایکروسافت بند 2

مانند نسل اول Microsoft Band، مدل جدید آن نیز قابلیت هماهنگی با سیستم عامل‌های iOS (نسخه 8.1.2 و بالاتر)، اندروید (نسخه 4.3 و بالاتر) و Windows Phone (نسخه 8.1 و بالاتر) را دارد. همچنین اطلاعات به دست آمده از سنسورهای مختلف دستگاه در هنگام خواب، تمرینات ورزشی و... در برنامه Microsoft Health -- که در گوشی کاربر نصب و همگام‌سازی می‌شود -- به نمایش در می‌آیند. برنامه Microsoft Health قابلیت همگام‌سازی با بسیاری از برنام‌های توسعه داده شده توسط دیگر شرکت‌ها به جز مایکروسافت مانند MapMyRun ،LoseIt ،Strava ،MyFitnessPal و بسیاری از برنامه‌های دیگر را دارد.

Microsoft Band 2 - مایکروسافت بند 2

علاوه بر این Microsoft Band 2 از Cortana پشتیبانی کرده و برای کاربر امکان استفاده از فرمان صوتی (voicecommand) را فراهم می‌کند.

مایکروسافت در تلاش است تا با ارتقا نرم‌افزارها و سرویس‌های cloud به توسعه Band کمک کند که این می‌تواند برای کاربران Microsoft Band قدیمی خبر خوبی باشد.

Microsoft Band 2 - مایکروسافت بند 2

پیش‌فروش Microsoft Band 2 از مدتی پیش آغاز شده است و طبق اخبار منتشر شده از تاریخ 30 اکتبر (8 آبان 1394) در بازار آمریکا و 19 نوامبر (28 آبان 1394) در بازار انگلستان عرضه خواهد شد. قیمت این محصول در آمریکا 249 دلار و در انگلستان 200 پوند اعلام شده است که 50 دلار یا 30 پوندنسبت به مدل قبلی افزایش داشته است.

Microsoft Band 2 - مایکروسافت بند 2

- - , .

همه چیز در مورد موبایل...
ما را در سایت همه چیز در مورد موبایل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان mbile بازدید : 160 تاريخ : يکشنبه 20 دی 1394 ساعت: 2:12